Business Story #33: Αγρόκηποι Νέστου
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια σας παρουσιάζουμε τη νέα ιστορία της στήλης Business Stories.
Η στήλη Business Stories παρουσιάζει από «μέσα» τις ιστορίες επιτυχίας των ανθρώπων που εμπιστεύθηκαν και συνεργάστηκαν με την εταιρεία ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης, αξιοποίησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις χρηματοδοτικές δράσεις στις οποίες εντάχθηκαν και με τις ικανότητες, το ταλέντο και τη θέληση τους, κάνουν το επιχειρηματικό όραμά τους πραγματικότητα.
Οι άνθρωποι της εταιρείας ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης θα στέκονται πάντα υποστηρικτές σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης των αναπτυξιακών στόχων των πελατών της.
Στην 33η Business Story επισκεπτόμαστε την Πέρνη Καβάλας, όπου μια νέα επιχείρηση έχει φέρει έναν φρέσκο αέρα στην επεξεργασία και συσκευασία φρέσκων λαχανικών. Οι “Αγρόκηποι Νέστου” προσφέρουν με φροντίδα τις δροσερές σαλάτες τους στους καταναλωτές της Μακεδονίας & της Θράκης, αποδεικνύοντας πώς το επιχειρηματικό πνεύμα, η εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και η ένταξη σε χρηματοδοτικές δράσεις μπορούν να γεννήσουν ποιοτικά προϊόντα και οφέλη για την τοπική κοινωνία.
Η επιχείρηση «Αγρόκηποι Νέστου» ιδρύθηκε από τον Σάββα Αργυράκη, αγρότη και τον Λάζαρο Γκιόγκη, οικονομολόγο με πολυετή πείρα στην τυποποίηση και το εμπόριο. Οι δύο νέοι επιχειρηματίες, αξιοποιώντας την ευκαιρία του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους και να δημιουργήσουν μια σύγχρονη μονάδα τυποποίησης, επεξεργασίας και συσκευασίας φρέσκων λαχανικών, την πρώτη στην περιοχή δραστηριοποίησης της.
“Η ιδέα πίσω από την επιχείρησή μας είναι απλή, αλλά η ζήτηση για το προϊόν μας είναι ικανοποιητική και μάλλον αυξητική και το όφελος για τους καταναλωτές μεγάλο. Το πρόγραμμα ήταν αυτό που μας έδωσε την ώθηση. Είδαμε την ευκαιρία και την αδράξαμε για να υλοποιήσουμε τα σχέδια μας”, μας λέει ο κ. Γκιόγκης.
Οι «Αγρόκηποι Νέστου» προσφέρουν κλασικά λαχανικά, κομμένα και πλυμένα, έτοιμα για κατανάλωση τόσο σε οικιακούς καταναλωτές, όσο και σε επιχειρήσεις εστίασης. Οι πρώτες ύλες τους που προέρχονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία από την Ελλάδα, φυλάσσονται και επεξεργάζονται με ιδιαίτερη προσοχή και τήρηση όλων των απαραίτητων πρωτοκόλλων, έτσι ώστε να μην χάνεται η φρεσκάδα και η θρεπτική αξία των προσφερόμενων λαχανικών.
“Οι καταναλωτές είναι μερικές φορές επιφυλακτικοί. Ανησυχούν για την ποιότητα και τα θρεπτικά συστατικά στις συσκευασμένες σαλάτες. Στην πραγματικότητα όμως, η διαχείριση που υφίστανται τα λαχανικά μας, εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη διάρκεια του προϊόντος, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών. Είναι ένα προϊόν που συμφέρει και τη τσέπη του καταναλωτή δηλαδή εάν το βάλεις κάτω στο τέλος της ημέρας, αυτά που κερδίζεις είναι πολλά περισσότερα από αυτά που χάνεις. Αξίζει να το δοκιμάσει κάποιος.”
Η τάση της εποχής άλλωστε προστάζει ευκολία, ταχύτητα και ποιοτικές επιλογές. Ο περιορισμένος χρόνος, λόγω οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων, αυξάνει τη δημοτικότητα των έτοιμων γευμάτων και του fast food. Οι σαλάτες προσφέρουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα, καθώς αποτελούν βασικό κομμάτι της υγιεινής διατροφής. Σε αυτή την κατεύθυνση, η πρόταση των “Αγρόκηπων Νέστου” δεν περιορίζεται μόνο στην προσφορά ενός έτοιμου προς κατανάλωση προϊόντος. Η επιχείρηση παρέχει στους καταναλωτές της μια ποικιλία λαχανικών που δύσκολα θα μπορούσαν να βρουν σε ένα παραδοσιακό μανάβικο και μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αντί π.χ. για ένα κεφάλι μαρούλι που ζυγίζει 300 γραμμάρια και πιθανόν να μην καταναλωθεί ολόκληρο, ο πελάτης αγοράζει μια συσκευασία με 100 γραμμάρια καθαρού προϊόντος με ποικίλα λαχανικά, έτοιμα για κατανάλωση. Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της καθημερινής διατροφής, προσφέροντας ποιοτικές και υγιεινές λύσεις που εξοικονομούν χρόνο και προσπάθεια.
Οι φρέσκες σαλάτες της επιχείρησης κάτω από την επωνυμία mama salad, διατίθενται σε 5 διαφορετικούς κωδικούς και 2 μεγέθη συσκευασιών και έχουν ως βάση μια ποικιλία φρέσκων λαχανικών και πιο συγκεκριμένα το λάχανο, το καρότο, τη ρόκα, το iceberg, το radicchio καθώς και διάφορες ποικιλίες μαρουλιού.
Η επιχείρηση έχει δημιουργήσει ένα αξιόλογο δίκτυο διανομής στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συνεργαζόμενη με μεγάλες αλυσίδες όπως ο Μασούτης και περιφερειακά μάρκετ όπως ο Γουντσίδης και ο Κάντζας, αλλά και με μίνι μάρκετ και μανάβικα. Έχει επίσης συνεργασία και με το στρατό, προμηθεύοντας με τα προϊόντα τους στρατιωτικά πρατήρια, Λέσχες Αξιωματικών Φρουράς και Κέντρα Αξιωματικών Αναψυχής Υπηρεσίας (Κ.Α.Α.Υ.) της περιοχής. Οι “σαλάτες της μαμάς” σερβίρονται επίσης σε επιχειρήσεις εστίασης όπως κέντρα δεξιώσεων, ταβέρνες, εστιατόρια και ξενοδοχεία στην Θάσο, την Ξάνθη και άλλες πόλεις της Περιφέρειας.
Επιπλέον, η επιχείρηση ετοιμάζεται να επεκταθεί περαιτέρω μετά το καλοκαίρι στην αγορά της Θεσσαλονίκης με δικές της αποθήκες και νέο δίκτυο διανομής, με στόχο να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα τους, που ήδη διατίθενται στη λαχαναγορά της συμπρωτεύουσας.
Καμία επιχειρηματική πορεία βέβαια δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Η «Αγρόκηποι Νέστου» αντιμετώπισε αρχικά προβλήματα ρευστότητας, όπως αναφέρει ο κ. Γκιόγκης: «Όταν κάνεις μια νέα επιχειρηματική κίνηση... το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη ρευστότητας». Παρ' όλα αυτά, η στήριξη από τις τράπεζες και η συμμετοχή στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα βοήθησαν την επιχείρηση να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια και να σταθεροποιηθεί.
Μέσω της δράσης “Ενίσχυση για την ίδρυση επιχειρήσεων, κατά προτεραιότητα σε τομείς της Περιφερειακής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (Δράση 3α.4.2)» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη» 2014-2020“, οι επιχειρηματίες κατάφεραν να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους. Συγκεκριμένα, με την υποστήριξη του τμήματος Ανταγωνιστικότητας ΜμΕ της εταιρείας ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης και υπό την καθοδήγηση της Εύης Βοϊβατοπούλου, Συντονίστριας Συμβουλευτικών Υπηρεσιών του Τομέα Ανταγωνιστικότητας ΜμΕ της εταιρείας, οι επιχειρηματίες πραγματοποίησαν μια σειρά από κτιριακές εργασίες, προμηθεύτηκαν τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας (κοπτικό μηχάνημα, ταινία μεταφοράς, μηχάνημα συλλογής πλυμένων λαχανικών, μηχανή για στέγνωμα, ζυγιστικό, μηχανή κάθετης συσκευασίας με έκχυση αερίου για αύξηση της διάρκειας ζωής του προϊόντος), υπολογιστές και εξοπλισμό γραφείου. Μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού τους σχεδίου, δηλώνουν έτοιμοι να αναζητήσουν επιπλέον χρηματοδότηση μέσω κάποιας επόμενης δράσης.
“Φυσικά και θέλουμε να υλοποιήσουμε ξανά χρηματοδοτικό πρόγραμμα, υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε”, μας λέει ο κ. Γκιόγκης.
Η συμβολή της ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης ήταν εξίσου καθοριστική για την πορεία της “Αγρόκηποι Νέστου”, όπως αναφέρει ο ίδιος: «Η συνεργασία μας ήταν άψογη. Είναι μια ομάδα συνεργατών που έχει οργάνωση, αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία». Η υποστήριξη αυτή έδωσε στους ιδρυτές την αυτοπεποίθηση και τα απαραίτητα εργαλεία για να προχωρήσουν με την υλοποίηση του επιχειρηματικού τους οράματος.
Οι φιλοδοξίες της «Αγρόκηποι Νέστου» δεν σταματούν εδώ. Οι ιδιοκτήτες της σχεδιάζουν να επεκταθούν στη λιανική αγορά και την εστίαση άλλων ελληνικών πόλεων και να αναπτύξουν νέους κωδικούς προϊόντων, όπως η κοντολήξιμη φρουτοσαλάτα και η νωπή πατάτα, ενώ παράλληλα εξετάζουν την είσοδο τους στη σημαντική για τα προσφερόμενα είδη τους αγορά των Βαλκανίων.
Ο κ. Γκιόγκης στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα στους νέους επιχειρηματίες: «Θέλει υπομονή, επιμονή και να μην απογοητεύεσαι, γιατί οι δυσκολίες είναι πιο πολλές στην αρχή από τις επιτυχίες. Το βασικό είναι να πιστεύεις στο προϊόν και να έχεις συνέχεια και συνέπεια».
Στη δημιουργία της 33ης Business Story συμμετείχαν οι Βάλια Ρέστα, Σύμβουλος Ανάπτυξης Τομέα Ανταγωνιστικότητας ΜμΕ, Γιάννης Καλτσάς, Σύμβουλος Ανάπτυξης Υπηρεσιών Αναπτυξιακού Νόμου & Ανάπτυξης Επιχειρήσεων και από την ομάδα Marketing της ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης, οι Χρήστος Πιτιακούδης και Σοφία Αργυριάδου.
Ευχαριστούμε την εταιρεία “Αγρόκηποι Νέστου” για τη φιλοξενία και την ενδιαφέρουσα ξενάγηση και τον κ. Γκιόγκη για την φιλική συζήτηση.