Business Story #19: Φαρμακείο Ηλιάδου Ολίνα

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Business Story #19: Φαρμακείο Ηλιάδου Ολίνα

0 comments

Mε μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια σας παρουσιάζουμε τη νέα ιστορία της στήλης Business Stories.

Η στήλη Business Stories παρουσιάζει από «μέσα» τις ιστορίες επιτυχίας των ανθρώπων που εμπιστεύτηκαν και συνεργάστηκαν με την εταιρεία ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης, αξιοποίησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις χρηματοδοτικές δράσεις στις οποίες εντάχθηκαν και με τις ικανότητες, το ταλέντο και τη θέληση τους, κάνουν το επιχειρηματικό τους όραμα πραγματικότητα. 

Οι άνθρωποι της εταιρείας ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης θα στέκονται πάντα υποστηρικτές σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης των αναπτυξιακών στόχων των πελατών της.

Η 19η Business Story, παρακολουθεί την επιτυχημένη παράλληλη  επιχειρηματική πορεία της Ολίνας Ηλιάδου στον κόσμο της φαρμακευτικής και του ηλεκτρονικού εμπορίου. 


 

Στο φιλόξενο χώρο του φαρμακείου της στην Ξάνθη μας υποδέχτηκε η Ολίνα για να μοιραστεί μαζί μας την ιστορία της εξαιρετικά επιτυχημένης φυσικής επιχείρησης που αναβάθμισε και της ηλεκτρονικής επιχείρησης που ανέπτυξε με τη βοήθεια της δράσης “Ψηφιακό Βήμα” του ΕΣΠΑ -ΕΠΑνΕΚ 2014-2020.

Ανέκαθεν μου άρεσαν τα επαγγέλματα υγείας

μας εκμυστηρεύεται η Ολίνα. Έτσι, όταν κλήθηκε να πάρει την απόφαση η Φαρμακευτική υπερίσχυσε της Ιατρικής κυρίως λόγω της προτίμησης της στο μάθημα της Χημείας. Ωστόσο, όπως η ίδια δηλώνει από τις πρώτες μέρες της στη σχολή ερωτεύτηκε το αντικείμενο και κατάλαβε πως είχε κάνει τη σωστή επιλογή. 

Δύο (2) χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της κατάφερε να ανοίξει το δικό της φαρμακείο, κάνοντας στοχευμένα και προσεκτικά βήματα και ακολουθώντας πιστά το ολοκληρωμένο business plan που είχε καταρτίσει από την έναρξη της επιχείρησης της, μη ξεχνώντας όμως παράλληλα την ανθρώπινη πτυχή του επαγγέλματος του φαρμακοποιού. Με γνώμονα το τελευταίο, η Ολίνα με ενσυναίσθηση και πραγματικό ενδιαφέρον για τους ασθενείς - πελάτες που περνούν την πόρτα του φαρμακείου της, αποφάσισε να δουλέψει σκληρά αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα στοιχεία της “γειτονιάς” της επιχείρησης της και κατάφερε να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το πελατολόγιο της. 

Για τα φαρμακεία ο βασικός πυλώνας είναι το φάρμακο. Οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να θεωρούνται και να δρουν ως πάροχοι υγείας”, μας τονίζει η Ολίνα. 

Για να μπορεί μάλιστα να παρέχει αποτελεσματικά τις συμβουλές της στους ασθενείς - πελάτες της, η “ανήσυχη” Ολίνα εξειδικεύτηκε μετά τις βασικές σπουδές της στην εφαρμοσμένη θεραπευτική. Άλλωστε όπως η ίδια αναφέρει: “στόχος της επιχείρησης  είναι να είμαστε κοντά στον ασθενή-πελάτη και όχι να μας προτιμά ο πελάτης ασθενής, δηλαδή κάποιος που έχει ένα θέμα υγείας να έρχεται, να μας εμπιστεύεται και όντως να τον βοηθάμε, να του λύνουμε όντως το πρόβλημα και όχι απλά να βάζουμε χρήματα στο ταμείο της επιχείρησης.

Ωστόσο, το επιχειρηματικό background της Ολίνας, με την απόκτηση στη συνέχεια ενός Master στην Οργάνωση και Διοίκηση Φαρμακείου και με συμπαραστάτη έναν πατέρα με χρόνια εμπειρίας στην συμβουλευτική επιχειρήσεων, την οδήγησε γρήγορα στην αναγνώριση ότι ένα φαρμακείο μπορεί να παρέχει ακόμη περισσότερα. 

Παράλληλα λοιπόν, χρησιμοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκτήσει από την απασχόληση της σε φαρμακεία της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να στραφεί και στο κομμάτι του παραφαρμάκου. Και σε αυτό το αντικείμενο, το ανήσυχο πνεύμα της την οδήγησε στο να διαφοροποιηθεί, μπαίνοντας στο εργαστήριο και φτιάχνοντας με αγάπη χειροποίητα καλλυντικά για να μοιράσει σαν δώρα στους πελάτες της, αντί των έτοιμων σκευασμάτων από κάποια μεγάλη εταιρεία του χώρου.  

Μερικά χρόνια μετά, η απόφαση για την είσοδο της επιχείρησης της στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου της ήρθε αβίαστα με σκοπό να ανοίξει ένα εναλλακτικό κανάλι επικοινωνίας με τους καταναλωτές που αναζητούν παραφαρμακευτικά προϊόντα αλλά και να καταφέρει να συνεργαστεί με περισσότερες εταιρείες - προμηθευτές, κάτι που στο φυσικό χώρο του φαρμακείου έχει αναγκαστικά ένα μέγιστο πεπερασμένο μέγεθος.

Η Ολίνα που διατηρεί πάντα τις “κεραίες” της ανοιχτές για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, όπως η ίδια υποστηρίζει, αξιοποίησε τη Δράση «Ψηφιακό Βήμα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», ΕΣΠΑ 2014 – 2020 για να προχωρήσει την επιχείρηση της στο επόμενο βήμα.

Στόχος της δράσης “Ψηφιακό Βήμα” ήταν η ενίσχυση της ψηφιακής ταυτότητας των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα επιδοτούσε κατά ποσοστό 50% την αγορά εξοπλισμού υπολογιστών και δικτύωσης, εξοπλισμού γραφείου και άλλου τεχνολογικου εξοπλισμού, λογισμικών γραφείου, αποθήκης, διαχείρισης πελατών καθώς και ειδικού λογισμικού, τη δημιουργία ιστοσελίδας ή/και ηλεκτρονικού καταστήματος, την ψηφιακή προώθηση - διαφήμιση και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες καθώς και την κάλυψη μισθολογικού κόστους για νέο προσωπικό. 

“Το πρόγραμμα συνέπεσε με τη φάση που ήθελα να ανοίξω το e-shop, στην πορεία ήρθε ο Covid19 και αποδείχτηκε πολύ χρήσιμο να το έχω διαθέσιμο σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη περίοδο”

Μέσω του “Ψηφιακού Βήματος” η επιχείρηση της Ολίνας Ηλιάδου απέκτησε πέραν του δικού της σύγχρονου ηλεκτρονικού καταστήματος που λειτουργεί στη διεύθυνση: www.olinapharmacy.gr, επιπλέον εργαλεία που διευκόλυναν την καθημερινότητα της φαρμακοποιού και των συνεργατών της στη διαχείριση τόσο της φυσικής όσο και της διαδικτυακής επιχείρησης. Μεταξύ των εργαλείων αυτών συγκαταλέγονται τεχνολογικός εξοπλισμός γραφείου, όπως υπολογιστές, εκτυπωτές και UPS και άλλος εξοπλισμός όπως ετικετογράφος και barcode scanners. Επίσης, πολύ σημαντική προσθήκη αποτέλεσαν τα εξειδικευμένα προγράμματα διαχείρισης φαρμακείου αλλά και παρακολούθησης των αποθεμάτων και των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος, τα οποία λόγω του υψηλού κόστους δε μπορεί να τα αποκτήσει κάποια επιχείρηση εύκολα. 

“Με το πρόγραμμα απέκτησα εργαλεία που δεν είχα σκεφτεί να αγοράσω. Μάλιστα έχω βρει και νέες χρήσεις για αυτά. Για παράδειγμα, τον ετικετογράφο τον πήρα κατά βάση για το e-shop, αλλά τον χρησιμοποιώ και για να εκτυπώνω τις οδηγίες που βάζω πάνω στα φάρμακα για κάποιον που δεν μπορεί να διαβάσει τα γράμματα μου ή που χρειάζεται τις οδηγίες σε κάποια άλλη γλώσσα.”

Για την υποβολή και υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου που ανέπτυξε η επιχείρηση της, η Ολίνα συνεργάστηκε με την Εύη Βοϊβατοπούλου, Συντονίστρια Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Δευτερογενούς & Τριτογενούς Τομέα και την Σοφία Αργυριάδου, Σύμβουλος Ανάπτυξης Τομέα Ανταγωνιστικότητας ΜμΕ και Στέλεχος του Τμήματος Marketing της ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης

“Η συνεργασία μου με την ena ήταν εξαιρετική. Έμεινα πολύ ευχαριστημένη και θεωρώ ότι με καθοδήγησαν σωστά από την αρχή”

Η Ολίνα, μας δήλωσε ότι θα συμμετείχε ξανά σε δράσεις χρηματοδότησης ΕΣΠΑ, καθώς πιστεύει ότι αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για όποιον πληροί τις προδιαγραφές για να τα υλοποιήσει. Τα μελλοντικά σχέδια της τα αναπτύσσει μέρα με τη μέρα παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Στο πλάνο της ωστόσο είναι να αναπτύξει περαιτέρω τόσο το ηλεκτρονικό της κατάστημα, όσο και το φυσικό αναβαθμίζοντας το ακόμη περισσότερο τεχνολογικά. 

Το φαρμακείο Ολίνα Ηλιάδου λειτουργεί Δευτέρα έως Σάββατο όλα τα πρωινά και Τρίτη-Πέμπτη και το απόγευμα. Επιπλέον, η Ολίνα αρθρογραφεί κατά διαστήματα στο περιοδικό Pharmacy Management που δημοσιεύεται online για θέματα που αφορούν την υγεία.   

Στη δημιουργία του 19ου Business Story συμμετείχαν οι Χρήστος Πιτιακούδης και Σοφία Αργυριάδου από την ομάδα Marketing της ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης.    

Ευχαριστούμε την Ολίνα Ηλιάδου για τη φιλοξενία, τη θετική ενέργεια και τη διάθεση αλληλεπίδρασης.


 

 

 

 

 

 

Φαρμακείο Ηλιάδου Ολίνα - Olinapharmacy.gr

  Μιαούλη 84 & Ικονίου 34A, 67100 Ξάνθη

2541077706

[email protected], [email protected]

Facebook

Instagram

 

Θυμηθείτε την Business Story #18: YAKA IKE
 
 
Θυμηθείτε την Business Story #16: Γιώργος Ταμίας (Motohouse Tamias)